Witte Donderdag, ds. Barbara Lamain (Heilig Avondmaal)

Collecte Diaconie: Streekverband de Tien

Het is al vele jaren een goede traditie de collecte aan tafel te houden voor Streekverband de Tien. Tevens is de opbrengst van de zendingsschaal bestemd voor dit doel.

De bij het Streekverband De Tien aangesloten kerken, zamelen elk jaar geld in door acties, collecten en giften. Hiermee ondersteunt het Streekverband gelijktijdig zes projecten. Elk project wordt gedurende 6 jaar ondersteund en om de 3 jaar wisselen er 3 projecten.

Het doel van Stichting Elim is om wees- en straatkinderen in West-Kalimantan zorg, onderdak, onderwijs en veiligheid te geven. Inmiddels zijn er al een moederhuis, een meisjes- en jongenshuis, een school en een gemeenschapshuis gebouwd.

Stichting De Zaaier is werkzaam in Oost-Congo en doet dit door middel van kleinschalige projecten en input van de lokale bevolking. De bevolking voorzien van primaire levensbehoefte is hun missie.

Stichting A cup for Humanity is opgezet om ‘zaadjes van vrede, eenheid en verzoening’ te bieden aan iedereen die verzeild is geraakt in de gewelddadige cyclus van conflicten in Oost-Congo. De Girls Empowerment Foundation helpt meisjes in Kenia door onder andere educatie en onderdak te bieden. De foundation helpt de meisjes hun volledige potenties te benutten.

Stichting Jarikin bouwt aan een betere toekomst voor de bevolking van Haïti. Dit wordt gedaan door middel van scholing, zowel basisonderwijs als beroepsonderwijs.

Westland4Gambia focust op het gebrek aan tandzorg. Door middel van een mobiele praktijk wordt er voorlichting gegeven, worden er tandenborstels en tandpasta uitgedeeld en controles uitgevoerd. Als u de projecten van ‘Streekverband De Tien’ wilt ondersteunen, is uw gift welkom op: Bankrekeningnummer: NL58RABO0343616661, Onder vermelding van:

penningmeester “Streekverband De Tien” te Naaldwijk

Collecte Kerkrentmeesters: