Tweede Kerstdag, ds. B. Schoone uit Poeldijk

Helaas kunnen er géén kerkgangers aanwezig zijn bij deze Kerstdienst. De dienst zal live worden gestreamd vanuit de Woudtse kerk. Alleen de mensen die een taak hebben, zullen aanwezig zijn in de kerk. Deze dienst kan dus alleen vanuit huis worden gevolgd. Op deze manier kunnen we toch samen, tegelijkertijd de dienst live beleven met elkaar.

Collecte Diaconie: Kerk in Actie: Mensenkinderen

Mensenkinderen helpt kinderen, gezinnen, gehandicapten en bejaarden in Albanië, Armenië en Moldavië voor wie niemand anders zorgt. Ze werken uitsluitend via kerken en lokale organisaties.

De projecten zijn concreet, uitvoerbaar en bieden directe hulp. Mensenkinderen stuurt geen (dure) transporten, ze kopen de goederen in het land zelf. Dat is veel efficiënter en het stimuleert ook de lokale economie. Zo wordt uw gift als het ware dubbel besteed. Daarnaast geven zij voorlichting om groepen en individuen te motiveren zodat deze betrokken raken bij het helpen en dienen van de naaste in nood. Hoewel Mensenkinderen een christelijke organisatie is, verlenen zij hulp ongeacht religie of etnische achtergrond. Bij voorkeur betrekken zij daarbij de plaatselijke kerken, maar ook algemene organisaties kunnen op steun rekenen onder de voorwaarde dat Mensenkinderen, de mogelijkheid krijgt om het Evangelie bekend te maken aan hen die binnen het project hulp ontvangen.

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

26 december 2021