Prop. A. Mourik uit Utrecht

Collecte Diaconie: Stichting Bootvluchteling

Stichting Bootvluchteling wil een verschil maken op de plekken waar dat het hardst nodig is. Duizenden vluchtelingen zitten vast of zijn in nood langs de grenzen van Europa. In de afgelopen jaren lag de focus op de Griekse eilanden, het water rond Lesbos en de Middellandse zee. Het doel is het geven van noodhulp en waar mogelijk de zorg over te dragen aan de verantwoordelijke instanties (in Griekenland). Stichting bootvluchteling streeft ernaar flexibel te blijven als organisatie zodat ze hulp kunnen bieden op de plekken waar dit het meest noodzakelijk is. Momenteel richten ze zich op het vluchtelingenkamp Moria op Lesbos. In Moria heeft Stichting Bootvluchteling een Medische Missie en een Psychosociale Missie. De komende jaren zetten ze deze zorg door, indien nodig. Echter wanneer dit kan dragen wij de zorg over aan de verantwoordelijke instanties. De benodigde middelen voor deze missies worden gedekt door giften van particulieren en donaties van scholen, kerken en fondsen. Stichting Bootvluchteling ontvangt geen subsidies.

12 januari 2020