Overstapdienst, mw. ds. Emöke van Bolhuis-Szabó

In deze overstapdienst zullen we stilstaan bij de overstap van 5 jongeren van de basisschool naar de middelbare, van de kindernevendienst naar het tienerwerk. Samen met de ouders, de jongeren, Mariska, Eefje en Emöke hebben we de dienst voorbereid. Het was een bijzondere voorbereidingsavond met veel nadenken, gegiechel, gesprek en ideeën. Thema van de overstapdienst wordt kerst (midden in de zomer) en David en Goliath. Benieuwd??? Tot zondag! O ja bijna vergeten te melden: Ons gelegenheidskoor levert een bijdrage aan de dienst. Geweldig! Het wordt een feest.

Collecte Diaconie: Kerk in Actie: Werelddiaconaat Indonesië

De Indonesische provincie Oost-Nusa Tenggara is een van de armste gebieden van Indonesië. Veel mensen die hier wonen trekken naar andere Indonesische provincies, of naar het buitenland, zoals bijvoorbeeld Maleisië. Sommige migranten hebben niet de juiste papieren, waardoor ze onbeschermd zijn en makkelijk slachtoffer worden van mensenhandel.

De Timorese Kerk (GMIT) geeft voorlichting over veilige migratie, zet economische projecten op zodat mensen minder snel migreren en biedt pastorale en praktische hulp aan getraumatiseerde slachtoffers.

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

2 juli 2023