Mw. R.N. Slot-de Haan uit Maasland

Collecte Diaconie: Kerk in Actie kinderen in de knel (Myanmar)

Als gevolg van de langdurige conflicten in Myanmar (Birma) zijn veel Birmezen , met name etnische minderheden, de grens met Thailand over gevlucht. Kerk in Actie steunt bij de organisatie Mae Tao Clinic (MTC) het werk wat zich vooral richt op de opvang en scholing van kinderen in het grensgebied van Myanmar en Thailand. Ondanks dat de politieke en veiligheidssituatie in Myanmar aan het veranderen is, kunnen deze kinderen nog niet terug. Sommigen hebben geen ouders meer, veelal werken hun ouders ook als illegale arbeiders in Bangkok. Terug in dorpen in Myanmar zijn vaak ook nog geen voorzieningen zoals scholing, voldoende voedsel of uitzicht op een inkomen.

Via het programma werelddiaconaat helpt Kerk in Actie jonge vluchtelingen in Myanmar. U kunt dit werk steunen door uw bijdrage over te maken op rekening

NL89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie te Utrecht, o.v.v. vluchtelingen Myanmar of doneer online. Hartelijk dank!

Collecte Kerkrentmeesters: Eigen Werk

10 december 2023