Mw. ds. M.A. Gouwens-de Gier uit Schoonhoven

Collecte Diaconie: Schuldhulpmaatje

Stichting Schuldhulpmaatje Midden-Delfland bestaat inmiddels al weer 10 jaar en is niet meer weg te denken als voorziening in onze gemeente. In de loop der jaren hebben de schuldhulpmaatjes zeker 250 gezinnen mogen helpen. Een schuldhulpmaatje is een vrijwilliger die een speciale opleiding heeft genoten die erop gericht is om mensen met dreigende of reeds bestaande schulden in een zo vroeg mogelijk stadium te helpen op weg naar een schuldenvrij leven.

Het landelijke Schuldhulpmaatje is in 2010 opgericht en was een initiatief van kerken, overheid, maatschappelijke organisaties en andere hulpverlenende instanties.

Voor heel veel mensen is het nog een hoge drempel die ze over moeten om schuldhulp te vragen, want er rust nog steeds een taboe op schuldproblematiek. En hoe langer de mensen wachten, hoe groter en vaak complexer de schulden worden.

Voor begeleiding of voor het aanmelden van vrijwilliger voor Schuldhulpmaatje kunt u zich aanmelden via de gemeente of via Stichting Welzijn Midden-Delfland. Of bezoek de website www.Schuldhulpmaatje.nl

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

16 juli 2023