Mw. ds. B.E. Lamain uit Delft (startzondag)

Thema van deze dienst is ‘de schepping, het grote begin van God met ons’. Dat past bij het jaarthema van de PKN: ‘Als nieuw – leven in het licht van Gods Koninkrijk’.
Het gaat zondag om een gezinsdienst. Er is kindernevendienst voor kinderen in groep 1 t/m 4.

Na afloop van de dienst hebben we koffie met taart (thema: schepping), gemeentebingo (zonder cijfers) en een picknick voor alle liefhebbers. Neem iets te eten mee dat je kunt delen… en misschien een kleedje om op te zitten?

COLLECTE DIACONIE: Hulp Vervolgde Christenen

Stichting HVC (Hulp Vervolgde Christenen) helpt wereldwijd vervolgde christenen met praktische hulp, toerusting en evangelisatie. Meer dan 160 vrijwilligers en een klein coördinerend team vormen samen HVC. HVC is actief in landen in Azië, Zuid-Amerika, Afrika en Oost-Europa. Het betekent dat er iemand is die méélijdt en die je helpt. Iemand die daadkrachtig ondersteunt bij de soms onmogelijke opgaven van het leven. Christen zijn – bijvoorbeeld – terwijl de dood dreigt. Overleven zonder eten. Evangeliseren in het hol van de leeuw. Een kerk bouwen zonder middelen. Opgroeien zonder ouders en zonder geld. Dat kunnen de opgaven zijn van vervolgde christenen. HVC doet er alles aan om daar waar mogelijk een helpende hand te bieden. Steun deze collecte of doneer op ABN AMRO: NL51 ABNA 0561 4551 39.

In 2022 mocht de opbrengst groeien. Nog veel belangrijker is dat hierdoor de impact mocht toenemen. In de eerste plaats omdat God het werk gezegend heeft.

COLLECTE KERKRENTMEESTERS: PKN: jonge generaties

8 september 2024