Mw. A. Lodder uit Zwijndrecht

Collecte Diaconie: Mercy Ships

Een varend ziekenhuis. De belangrijkste reden waarom Mercy Ships een ziekenhuisschip gebruikt voor medische hulpverlening is omdat 80 procent van de wereldbevolking op niet meer dan 150 km afstand van een havenstad woont. Een schip is het perfecte middel om het grootste deel van de wereldbevolking te bereiken. Mercy Ships is een christelijk goed doel met een duidelijke missie: in navolging van Jezus hoop en genezing brengen aan de allerarmsten in de wereld, omdat ieder mens kostbaar is. Mercy Ships maakt levensveranderende operaties mogelijk voor mensen in armoede. Met uw gift krijgt iemand met een ernstige aandoening gratis hulp van een ervaren chirurg.

Collecte Kerkrentmeesters: JOP Jeugdwerk

Kinderen en jongeren hebben een plek in de kerk! Onderzoek en ervaring laten zien dat kerken die dit serieus nemen aantrekkingskracht hebben op jongeren en jonge gezinnen, of dit nu in een traditionele of in een vernieuwende omgeving is. Daarom ontwikkelt Jong Protestant, de jeugdwerkorganisatie van de Protestantse Kerk, materialen voor jeugdwerkers en andere vrijwilligers die eraan bijdragen dat de kerk een plek is waar jongeren zich gezien, geliefd en veilig voelen en waar hun aanwezigheid en talenten impact hebben.

2 mei 2021