Eerste Pinksterdag, ds. A. Sterrenburg uit Voorburg

Live luisteren  |  Terugluisteren

Deze verkorte dienst wordt uitgezonden vanuit de Woudtse kerk en is via internet te beluisteren én bekijken. Dat zowel live als achteraf. Het bezoeken van de kerkdienst in de Woudtse kerk is helaas niet mogelijk. Bij de diensten is steeds een beperkt aantal mensen aanwezig: de dominee, koster, organist, twee ambtsdragers en iemand voor de technische ondersteuning van beeld en geluid.

Voorganger is dominee A. Sterrenburg uit Voorburg.

Er is een digitale collecte voor de onderaan genoemde doelen.

Kindernevendienst

Beste jongens en meisjes van de kindernevendienst,

Wij vieren zondag het Pinksterfeest. Jullie krijgen een verrassing thuisgebracht. Hiermee kunnen jullie thuis het Pinksterfeest vieren. Jullie mogen weten dat God altijd bij jullie is. En met het Pinksterfeest mogen jullie dat aan iedereen vertellen.
Dit Pinkstergebed past goed bij het verhaal en de verwerking en willen we graag met jullie delen.

Vader in de hemel,
Zoals een molen in beweging gezet wordt door de wind,
zo willen wij ons in beweging laten zetten door de Geest.
Waai door onze levens.
Geef ons het enthousiasme om uw liefde te delen.
Verras ons daarmee, zoals u de mensen op die allereerste pinksterdag verraste.
Zet ons in beweging, zodat anderen door ons uw Geestkracht voelen.
In Jezus naam bidden wij dit,
Amen.

Groetjes van de leiding van de kindernevendienst.

Collecte Diaconie: Kerk in Actie

Pinksterzending – Steun in de rug voor jonge kerk in Marokko

Vandaag collecteren we voor kerken in Marokko. De kerk groeit in dit islamitische land, vooral doordat christenen uit Afrikaanse landen in Marokko belanden voor studie of als gestrande migrant. Jean Lanou vertrok twintig jaar geleden uit Congo. Hij wilde theologie studeren in Europa. Na bijna vijf jaar reizen dwars door de Sahara bereikte hij Marokko. Hij verloor dertig vrienden: in de woestijn, tijdens de bootreis, door abortus na verkrachting. Inmiddels woont Jean vijftien jaar in Marokko. “Het begin was verschrikkelijk. Migranten kunnen niet naar een ziekenhuis. Vrienden van mij overleden door gebrek aan medicijnen.” De kentering kwam toen een predikant migranten ging helpen. Jean werd lid van een huiskerk en steunt sindsdien andere migranten. “Ik breng ze naar de kerk. Ik werd meermalen de grens overgezet als ik voedsel uitdeelde.” Sinds Jean een werkvergunning heeft is hulp verlenen makkelijker. Hij studeert nu theologie met steun van Kerk in Actie. Hij zegt: “Ik hoef niet meer naar Europa. Ook in Marokko of Congo kan ik mensen in nood dienen.” Dankzij uw bijdrage aan de collecte kan Kerk in Actie de kerk in Marokko ondersteunen om predikanten op te leiden en hulp te bieden aan migranten.

Collecte Kerkrentmeesters: Instandhouding eigen kerkdiensten en gebouwen

31 mei 2020