Eerste Kerstdag, ds. Barbara Lamain

Helaas kunnen er géén kerkgangers aanwezig zijn bij deze Kerstdienst. De dienst zal live worden gestreamd vanuit de Woudtse kerk. Alleen de mensen die een taak hebben, zullen aanwezig zijn in de kerk. Deze dienst kan dus alleen vanuit huis worden gevolgd. Op deze manier kunnen we toch samen, tegelijkertijd de dienst live beleven met elkaar.

De YouTube-uitzending wordt op deze pagina zichtbaar.

Download en print een bingokaart voor tijdens de preek:

Bingokaart 1 Bingokaart 2
Bingokaart 3 Bingokaart 4
Bingokaart 5 Bingokaart 6
Bingokaart 7

Collecte Diaconie: Kerk in Actie: Kinderen in de knel

Een gammele tent. Extreme kou of juist de ondraaglijke hitte. Onveiligheid. Gebrek aan schoon drinkwater, medicijnen, sanitaire voorzieningen. Maar misschien wel het ergst van alles: de uitzichtloosheid, het jarenlange, onzekere wachten. Dat is de realiteit waarin duizenden kinderen in Griekse vluchtelingenkampen opgroeien.

Ze zijn hier aangekomen uit landen als Afghanistan, Syrië, Congo en Ethiopië, op zoek naar warmte, veiligheid en een betere toekomst. Is dit de plek waar ze eindigen? Hun situatie is urgenter dan ooit. Kerk in Actie werkt in Griekenland samen met 3 partnerorganisaties. Samen geloven ze dat vluchtelingen recht hebben op een beter leven. Ze helpen met voedsel, kleding en onderwijs en proberen hen op een betere plek te krijgen.

Wat brengt uw steun? Elke keer als er een boot met vluchtelingen aankomt:

• € 5 voor water
  • € 25 voor een gezonde reep
  • € 10 voor brandstof voor vervoer
  • € 2.100 per maand voor ontvangst/advies in Moria
  • € 2.500 per maand voor lessen voor 100 kinderen

Ook investeren ze in de landen van herkomst in een beter leven voor kinderen.

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

25 december 2021