Ds. M. Treuren uit Pijnacker

Collecte Diaconie: Hospice Delft

De missie van Hospice en VPTZ Delft is het ondersteunen van mensen in hun wens om de laatste maanden van hun leven thuis, in hun eigen omgeving of bijna thuis in het hospice te kunnen doorbrengen.
Daarbij gaan zij uit van de visie dat mensen niet alleen op hun eigen wijze moeten kunnen leven, maar ook op hun eigen wijze moeten kunnen sterven.
Onderzoek wijst uit dat de meeste mensen er de voorkeur aan geven thuis te overlijden. Hospice en VPTZ Delft komt aan deze behoefte tegemoet door met speciaal opgeleide vrijwilligers zorg en steun te bieden aan de terminaal zieke, de familieleden en andere mantelzorgers bij de cliënt thuis, in het hospice of in overige locaties. Bij onze ondersteuning staat de kwaliteit van leven voorop.
In het hospice zetten vrijwilligers en professionals zich in om de bewoner en naasten zo goed mogelijk te ondersteunen, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Zij doen dat een in kleine en huiselijke omgeving bijna zoals thuis. Er is gelegenheid voor de naaste om op de kamer van de bewoner te overnachten.
De medische zorg blijft in handen van de eigen huisarts.
Hospice & VPTZ Delft krijgt voor coördinatie- en verblijfskosten een subsidie van de overheid. De subsidie is niet kostendekkend, daarom zijn zij afhankelijk van sponsoring, donaties en legaten. Daarnaast wordt er geld gereserveerd voor bewoners, die de eigen bijdrage voor het verblijf niet kunnen betalen.
Zij kunnen onze steun dus goed gebruiken. Iedere bijdrage is welkom, klein of groot.
Steun deze collecte of maak uw financiële bijdrage over op: bankrekeningnummer: NL79RABO014.68.32.965 t.n.v. Stichting Vrienden Hospice & VPTZ Delft in Delft.

Collecte Kerkrentmeesters: Eigen werk

15 oktober 2023