Ds. L. den Breejen uit Delft

Collecte Diaconie: 40 dagentijd: Binnenlandsdiaconaat

Hoe zorg je er als diaconie voor dat je betrokken bent op het leven van mensen? Hoe zet je daarin de mens centraal en niet het probleem dat iemand heeft? Kerk in Actie begeleidt en ondersteunt kerken in hun diaconale taak om van betekenis te zijn in hun omgeving. Dat gebeurt o.a. bij een Friese kerk die het initiatief ‘De Woonkamer’ steunt. Mensen die eenzaam zijn of met een ziekte worstelen kunnen er wekelijks terecht om hun verhaal te delen en anderen te ontmoeten.

Kerk in Actie wil lokale kerken in arme regio’s van Nederland ondersteunen. In 2019 zijn drie proefprojecten gestart waarbij wordt uitgezocht wat de beste en meest effectieve manier is om dit te doen. Deze projecten zijn met name gericht op kinderen die in armoede leven.

Kerk zijn doe je met elkaar in Nederland. U kunt dit werk steunen door uw bijdrage over te maken op rekening NL89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie te Utrecht, o.v.v. ‘Diaconaat Nederland’ Hartelijk dank!

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

Extra collecte Noodhulp in Oekraïne

Wij willen als gemeente graag meeleven met Oekraïne. De oorlog zorgt voor verschrikkelijke situaties. Onze hulp is keihard nodig. Voor €35,00 doneren we een noodhulppakket met voedsel, zeep, handdoek en slaapzak. Laten we met elkaar zoveel mogelijk noodhulppakketten beschikbaar stellen. Bid en geef aan de collecte van deze week

Wil je meer weten over het werk van Kerk in Actie in Oekraïne? Lees hier de verhalen uit Oekraïne.

13 maart 2022