Ds. Barbara Lamain (wisseling ambtsdragers)

In deze dienst lezen we Lukas 15: 1-10 over zoeken naar een verloren schaap en een verloren munt. In deze dienst is er een wisseling van ambtsdragers.

Collecte Diaconie: St. ORA Zending en hulpverlening

Stichting ORA is een interkerkelijke hulporganisatie. Sinds de oprichting in 1982 is het hun visie om mensen in nood wereldwijd te ondersteunen met geestelijke, sociale, materiële en praktische hulp, met als kerntaak hulp aan gezinnen in Oost-Europa, Azië en Afrika. Samen met zendelingen, hulpverleners en lokale kerken zetten ze zich gedreven door de liefde van Christus in om gezinnen bij elkaar te houden.

De meest actuele speerpunten op dit moment zijn:

1. Oorlog in Oekraïne: honger & kou
  2. Eten voor de armste gezinnen – help een gezin in Oost-Europa
  3. Brood voor kinderen in Noord-Korea – Geef ondervoede kinderen te eten

De plaatselijke kerken en organisaties zijn uitstekend op de hoogte van de lokale situatie, de lokale problemen en gevoeligheden en de cultuur van het gebied waarin gewerkt wordt. Dit komt de hulpverlening ten goede. Doe mee met deze collecte of doneer op

NL55 INGB 000 233 1201 t.n.v. Stichting ORA te Nieuwleusen.

Collecte Kerkrentmeesters: PKN: Missionair werk

Pioniersplekken bieden nieuwe vormen van kerk-zijn.

Hoewel In Nederland steeds minder mensen naar de kerk gaan, is de behoefte aan zingeving groot. Kerken spelen hierop in met pioniersplekken, nieuwe christelijke geloofsgemeenschappen waar de boodschap van het evangelie wordt gedeeld op een manier waarin mensen zich herkennen. Pioniersplek Nijkleaster in Jorwert is zo’n plek van stilte, bezinning en verbinding, die zoekt naar nieuwe wegen voor geloof en spiritualiteit. Een oase van rust en stilte midden op het platteland, waar ruimte wordt gegeven aan mensen, de schepping en aan God. Als open klooster biedt Nijkleaster gastvrijheid aan mannen en vrouwen uit diverse kerken en tradities, ook aan degenen die zich niet (meer) thuis voelen binnen de bestaande kerken. Mensen ontmoeten elkaar in liturgie en gesprek, stilte en wandeling, plezier en recreatie.

Steun het missionaire werk van de Protestantse Kerk. Geef in de collecte of maak je bijdrage over op NL10 ABNA 0444 444 777 t.n.v. Protestantse Kerk o.v.v. collecte Missionair werk oktober.

9 oktober 2022