Ds. Barbara Lamain, wisseling ambtsdragers

In deze dienst is er wisseling van ambtsdragers. We danken God voor mensen die hun tijd, talenten en liefde geven in dienst van de kerk, binnen en buiten het ambt.

We lezen verder in het evangelie naar de beschrijving van Johannes: Johannes 18: 12-27. Petrus ontkent dat hij Jezus kent. Er gebeurt wat hij niet voor mogelijk had gehouden, of wat hij tenminste zo graag had willen verhinderen: Jezus is gevangen genomen. En dan doet hij zelf, wat hij misschien ook nooit had verwacht: hij ontkent dat hij Jezus kent.. Bij Jezus horen, of niet bij Hem horen.. Hoe laten wij dat merken… en wat doet dat met ons.. Petrus gaat onderuit. Een ervaring die ons niet vreemd is….. en hoe gaan we dan verder? En wat doet Jezus…?

Collecte Diaconie (40 dagentijd): Werelddiaconaat Indonesië

In de Indonesische stad Yogyakarta leven veel kinderen op straat. De organisatie Dreamhouse kijkt naar hen om. Ze zoekt kinderen op straat op en geeft begeleiding en noodopvang. Voor kinderen die niet meer op straat willen wonen is er een opvanghuis en onderwijs. Ze gaan naar een plaatselijke school. Vrijwilligers helpen hen bij hun studie. Dreamhouse wil ook voorkomen dat kinderen op straat belanden en ondersteunt hun ouders daarom om financieel zelfredzaam te worden. Zo kunnen zijn hun kinderen voeden, kleden en naar school laten gaan. Dreamhouse wil zorgen dat kinderrechten beter nageleefd worden. Ze voeren met name campagne voor het recht op onderwijs en bestrijden geweld tegen kinderen. De organisatie werkt hierbij samen met andere organisaties.

U kunt dit werk steunen door een bijdrage over te maken op rekening NL89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie te Utrecht o.v.v. Straatkinderen Indonesië. Hartelijk dank!

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

Extra collecte: Noodhulp in Oekraïne

Wij willen als gemeente graag meeleven met Oekraïne. De oorlog zorgt voor verschrikkelijke situaties. Onze hulp is keihard nodig. Voor €35,00 doneren we een noodhulppakket met voedsel, zeep, handdoek en slaapzak. Laten we met elkaar zoveel mogelijk noodhulppakketten beschikbaar stellen. Bid en geef aan de collecte van deze week

Wil je meer weten over het werk van Kerk in Actie in Oekraïne? Lees hier de verhalen uit Oekraïne.

20 maart 2022