Ds. Barbara Lamain (Heilig Avondmaal)

In deze dienst lezen we verder over Elia en hoe hij leefde met God. We lezen uit 1 Koningen 19 over Elia op de Horeb.

Collecte Diaconie: Streekverband de Tien

Het is sinds jaren een goede gewoonte om tijdens het Heilig Avondmaal te collecteren voor Streekverband de Tien.

Door de bij het Streekverband De Tien aangesloten kerken, wordt elk jaar geld ingezameld d.m.v. collecten, giften enz. Hiermee worden uitsluitend zes projecten, die volgens procedure voorgedragen en gekozen zijn door de deelnemende diaconieën, ondersteund. Eén van de projecten is Stichting Jarikin. Haïti is het armste land op het westelijk halfrond en één van de armste landen ter wereld. Door decennia van geweld, onrust en natuurrampen kent het land nauwelijks enige economische ontwikkeling. De kloof tussen arm en rijk is enorm. Er is een hoog percentage kinderarbeid: ruim vierhonderdduizend kinderen. Er heerst een zeer hoge werkloosheid van meer dan 50 procent. Ongeveer 80% van de bevolking leeft beneden de armoedegrens. Jarikin is al meer dan 30 jaar actief in Haïti. Ze richten zich vooral op scholing, zowel basisonderwijs als beroepsonderwijs. Er is een alfabetiseringsprogramma voor analfabetische moeders van de kinderen van de school opgezet en vorig jaar werden 70 Bijbels uitgedeeld op Trinité en 464 Bijbels op de Jarikin school. De visie van Jarikin is dat de jongeren van vandaag Haïti uiteindelijk vooruit moeten helpen.

Onderwijs helpt in het proces naar onafhankelijkheid en zelfwerkzaamheid.

Alles gericht op een betere toekomst voor de bevolking van Haïti. Voor meer info: www.jarikin.nl

Ook buiten deze collecte kunt u doneren voor Steenverband de Tien. Via de app, het schaaltje in de kerk voor de zending of via NL58RABO0343616661 t.n.v. Streekverband de Tien.

Collecte Kerkrentmeesters: Eigen werk

5 februari 2023