Ds. Barbara Lamain (Heilig Avondmaal)

Online kerkdienst met als voorganger ds. Barbara Lamain.

In deze dienst vieren we samen het Heilig Avondmaal: samen met iedereen thuis, en ook samen in verbondenheid met de kerk van alle tijden en alle plaatsen. We volgen in de diensten zoveel mogelijk het rooster van Vertel het Maar. Op dat rooster staat het verhaal uit Marcus 2: 23-28 over aren plukken op de sabbath. Dat verhaal lezen we, en ook het verhaal dat even eerder in datzelfde hoofdstuk staat: Jezus wordt uitgenodigd om bij Levi, de tollenaar te gaan eten. Daar eet Hij met tollenaars en zondaars. De farizeese schriftgeleerden nemen Hem dat kwalijk. Jezus zegt: ‘Gezonde mensen hebben geen dokter nodig, maar zieken wel; Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars’ (Marcus 2:13-17).

Het bezoeken van de dienst is niet mogelijk.

Collecte Diaconie: Streekverband De Tien

Tijdens het avondmaal collecteren we voor Streekverband De Tien. Streekverband De Tien is een initiatief van de diaconieën van de Westlandse kerken. Hiermee worden zes projecten, die volgens procedure voorgedragen en gekozen zijn door de deelnemende diaconieën, ondersteund. Al het geld gaat volledig naar die projecten. Een van de projecten is het Kenia project. Sinds 1989 verricht Wim van den Burg ontwikkelingswerk in het District Mpeketoni in het afgelegen noordoosten van Kenia. De doelstellingen van het project zijn de verbetering van het onderwijs, de medische voorzieningen, het drinkwater en irrigatie, de landbouw, de economie en de levensomstandigheden van de armen in het algemeen. Er wordt eveneens hulp geboden in de vorm van kleding, schoolgelden, voedsel enz. maar het uitgangspunt blijft, dat alleen steun wordt verleend, die van blijvende waarde is. De opvang en opleiding van armlastige- en weeskinderen in krotten is ook een belangrijk onderdeel van het project. Voor verdere informatie: www.wimvandenburg.nl.

Collecte Kerkrentmeesters: Instandhouding eigen kerkdiensten en gebouwen

7 februari 2021