Ds. Barbara Lamain (bevestiging ambtsdragers)

We vieren Advent… we zijn op weg naar Kerst! We lezen over Maria die bezoek krijgt van de engel Gabriël (Lukas 1: 26 – 38).

In deze dienst wordt Renate Collée – van Dieren bevestigd in het ambt van ouderling. Zij zal pastoraal ouderling zijn en zal zich vooral bezig houden met pastoraat aan mensen jonger dan 75. Rienk Koolstra en Sandra Keyzer worden herbevestigd in het ambt van jeugdouderling. We danken God!

Collecte Diaconie: Kerk in Actie: Werelddiaconaat Libanon/Jordanië/Irak

Miljoenen Syriërs zijn in de afgelopen tien jaren hun land ontvlucht vanwege het oorlogsgeweld. Velen zijn terechtgekomen in de buurlanden Libanon, Jordanië en Irak en leven er in grote armoede. Zo goed en zo kwaad als het kan, proberen ze een nieuw bestaan op te bouwen. Dat is lastig. Door de economische crisis en de coronapandemie is er nauwelijks werk.

Kerk in Actie ondersteunt Syrische vluchtelingen en arme lokale families met een opleiding in sectoren waar veel vraag is naar personeel, of met het opzetten van een eigen bedrijf. In Libanon is een trainingsprogramma opgezet voor Syrische vluchtelingen om te gaan werken in de thuiszorg en basisgezondheidszorg. In Jordanië krijgen vluchtelingen met trainingen en een lening de kans een nieuwe start te maken als ondernemer. Niet alleen Syrische vluchtelingen worden geholpen, maar ook Jordaniërs die in armoede leven.

Met uw bijdrage steunt u het werk van Kerk in Actie voor Syrische vluchtelingen, en andere noodhulpprojecten wereldwijd. Geef aan de collecte of maak een bijdrage over op NL89

ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie o.v.v. collecte Syrische vluchtelingen.

Helpt u mee om deze collecte tot een succes te maken?

Hartelijk dank!

Collecte Kerkrentmeesters: Eigen werk