Ds. Barbara Lamain, doopdienst

Dit is een feestelijke dienst: Stef wordt gedoopt. We zien er naar uit en we danken God! We lezen in de dienst Johannes 21: 1-14. Over Jezus die aan Zijn leerlingen verschijnt aan de oever van het Meer van Tiberias. Ze hebben de hele nacht gevist maar hebben niks gevangen. ’s Morgens staat Jezus op de oever, terwijl de leerlingen niet weten dat Hij het is. Hij roept ze toe: ‘Gooi het net aan stuurboord uit, dan lukt het wel!’ Ze doen wat Hij zegt en ze vangen zoveel vissen dat ze het niet meer omhoog kunnen trekken. Wanneer ze aan land komen zien ze dat het Jezus is, waar Hij al op ze wacht, met vis en brood.

Collecte Diaconie: Open Doors

Open Doors steunt christenen die om hun geloof worden vervolgd of verdrukt. Open Doors brengt Bijbels en christelijke lectuur naar landen die daarvoor gesloten zijn. Daarnaast geeft Open Doors training en verleent de organisatie praktische hulp, zoals traumazorg en noodhulp. Het werk van Open Doors voor vervolgde christenen is mogelijk door Gods genade en zegen en de ondersteuning van duizenden christenen wereldwijd. Jaarlijks worden 5 miljoen Bijbels en boeken verspreid. Verder verzorgt Open Doors onderwijs en training voor ruim 100.000 kerkleiders en kerkenwerkers en ontvangen ruim 200.000 vervolgde christenen praktische ondersteuning. Voor dit werk is geld nodig en we hopen dat u het werk ondersteunt met uw gebed en uw gift.

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

18 april 2021