Benefietmaaltijd voor vervolgde christenen

De ABC-Kerk Delft houdt deze zaterdag een themamaaltijd ten bate van de vervolgde kerk. Nadruk zal hierbij liggen op het leren over de vervolgde christenen, het ontmoeten van een spreker van Open Doors en het ontmoeten van elkaar.

Wereldwijd worden meer dan 245 miljoen christenen gediscrimineerd, mishandeld of zelfs gedood om hun geloof. Een Bijbel in de kast hebben staan, openlijk over je geloof kunnen praten: het lijken heel vanzelfsprekende dingen. Maar in Noord-Korea kan alleen het bezit van een Bijbel er al toe leiden dat je met je hele gezin in een strafkamp wordt opgesloten. In Iran en andere moslimlanden kunnen christenen vaak alleen maar in het geheim in kleine groepen samenkomen.

Een spreker van Open Doors vertelt tijdens de themabijeenkomst over christenvervolging, onder meer aan de hand van eigen ontmoetingen met vervolgde christenen. Waar worden christenen vervolgd en waarom? De verhalen uit de vervolgde kerk zijn vaak schrijnend, maar bevatten ook een inspirerende boodschap. Over standvastig blijven in geloof, moed om trouw te blijven en vijanden lief te hebben en de kracht van gebed.

Open Doors is een interkerkelijke organisatie die sinds 1955 vervolgde christenen steunt. Open Doors brengt bijbels, geeft training en praktische hulp aan christenen in zo’n zestig landen.

Meer informatie: www.opendoors.nl.

De bijeenkomst wordt gehouden in De Rijstuin, Woudseweg 26, Den Hoorn en begint om 12.30 uur.

Kosten zullen 10 euro bedragen. Dit bedrag komt geheel ten goede aan het werk van Open Doors. U bent van harte uitgenodigd om bij deze maaltijd aanwezig te zijn.

Opgeven kan tot 1 oktober door een email te sturen aan info@abcdelft.nl.

15 oktober 2022

De Rijstuin