Ds. J. Maasland uit Den Haag (zendingsdienst)

Collecte Diaconie: Kerk in Actie voorjaarszending

Christelijke instellingen in Libanon hebben een regionale functie. Ook theologische opleidingsinstituten in Beiroet leiden predikanten op voor het hele Midden-Oosten.

Na hun studie gaan zij veelal terug naar hun geboorteland om daar hun plaatselijke gemeente voor te gaan en op te bouwen. Daarnaast krijgen voorgangers en kerkelijk werkers in actieve dienst bijscholing, zijn er cursussen theologie voor leken en voor belangstellenden uit andere religieuze tradities. Theologische instituten in Libanon willen daarmee de christelijke minderheid in het Midden-Oosten ondersteunen in aanwezigheid en getuigenis.

Via het programma zending ondersteunt Kerk in Actie dit belangrijke werk in Libanon. U kunt dit werk steunen door uw bijdrage aan dit programma over te maken op rekening NL89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie te Utrecht, o.v.v. het projectnummer ‘Z 109108’ of doneer online. Hartelijk dank!

Collecte Kerkrentmeesters: Missionair werk

Kliederkerk is er voor iedereen

In de Kliederkerk ontdekken kinderen, tieners, ouders, opa’s en oma’s de betekenis van Bijbelverhalen voor hun eigen leven. Deze vrolijke, gastvrije en creatieve manier van kerk-zijn

brengt jong en oud, niet-gelovig en kerkelijk betrokken samen.

De Protestantse Kerk in Nederland ondersteunt lokale Kliederkerken met materiaal, trainingen en inspirerende bijeenkomsten, zodat mensen van alle leeftijden samen Bijbelverhalen kunnen ontdekken, samen kunnen vieren en samen kunnen eten. Geef in de collecte of maak een bijdrage over op NL10 ABNA 0444 444 777 t.n.v. Protestantse Kerk o.v.v. Missionair Werk januari. Van harte aanbevolen.

25 februari 2024