Ds. M. Treuren uit Pijnacker

Collecte Diaconie: Liliane Fonds

Acht van de tien kinderen met een handicap leven in de armste delen van de wereld. Vaak geeft hun omgeving ze geen eerlijke kans om zich te volwaardig ontwikkelen, naar school te gaan en een zelfstandig bestaan op te bouwen. Samen met organisaties in Afrika, Azië en Latijns-Amerika verbetert het Liliane Fonds de levenskwaliteit en toekomstkansen van deze kinderen. Ze maken hun leef-,speel- en leerwereld toegankelijker en dragen bij aan een inclusieve samenleving waarin meedoen ondanks een handicap mogelijk is.

Daar mogen we geen tijd bij verliezen. Want hoe eerder een kind steun op maat krijgt, hoe groter diens kans op een volwaardig leven!

U kunt het Liliane Fonds steunen via deze collecte of een bedrag overmaken naar IBAN NL08 RABO 0303080000. Hartelijk dank.

Collecte Kerkrentmeesters: PKN jonge generaties

Interactief Bijbelspel voor jongeren.

Jongeren betrekken bij de Bijbel, dat doet de Protestantse Kerk door het jaar heen met een serie van 3 interactieve spellen die door heel Nederland worden gespeeld.

Sirkelslag is de eerste. Honderden jeugdgroepen spelen dit spel vanaf hun eigen locatie, waarbij ze online met elkaar in verbinding staan. Bij Sirkelslag staan altijd een bijbelverhaal en een diaconaal thema centraal. Jongeren gaan zo op een ongedwongen manier met geloofsonderwerpen aan de slag. Voor kerken is Sirkelslag een mooie kans om hen betrokken te houden.

28 januari 2024