Mw. J. van den Berg-Kersbergen uit Hoogblokland (nieuwjaar)

Aansluitend aan de dienst is er gelegenheid elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen.

Collecte Diaconie: Stichting Vluchteling

Stichting Vluchteling biedt hulp in ’s werelds ernstigste humanitaire crises. Bij acute nood bieden ze levensreddende hulp zoals medische zorg, onderdak, voedsel en schoon drinkwater. De focus is hierbij op zorg voor chronisch zieken en toegang tot mensen in moeilijk bereikbare gebieden. Ook bij langdurige humanitaire crises kunnen mensen op hen rekenen, bijvoorbeeld voor onderwijs en psychosociale steun. Toegang tot medische – en psychosociale zorg is alles behalve vanzelfsprekend in conflictgebieden. Want hoe kom je aan de juiste medicatie als je chronisch ziek en op de vlucht bent? Hoe verzorg je ernstige verwondingen wanneer alle ziekenhuizen dicht zijn? En wat doe je als je hoogzwanger bent in een conflictgebied? Hulp is keihard nodig. Ook voor onzichtbare wonden; het leven op de vlucht eist een hoge mentale tol door trauma, angst, rouw en langdurige stress.

De publieke steun voor het werk van Stichting Vluchteling is nog nooit zo groot geweest. Dankzij  donateurs kunnen ze direct in actie komen zodra ergens een crisis uitbreekt. U kunt het werk van Stichting Vluchteling buiten deze collecte ook steunen op NL48INGB0000000999. Hartelijk dank.

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

7 januari 2024