Ds. M. Treuren uit Pijnacker

Collecte Diaconie: Dorcas

Dorcas investeert in duurzame verandering in het leven van mensen die achtergesteld worden. Bij armoede, uitsluiting en crisis creëren ze mogelijkheden voor hen om tot bloei te komen. Zo volgen ze Jezus Christus.

Wereldwijd lijdt één op de tien mensen honger. Vaak is het een gevolg van verschillende crisissen die zich opstapelen. Mensen worden ziek en raken uitgeput. En de toekomst? Die lijkt vaak ver weg…

Dorcas deelt voedselpakketten uit aan mensen die getroffen zijn door een oorlog of ramp. In Moldavië helpen ze door kassen te bouwen en zaden en andere landbouwmaterialen uit te delen. En ze geven in Ethiopië vak trainingen zodat mensen zelf geld kunnen verdienen. Op die manier zorgen ze dat er weer brood op de plank komt.

Ook in onze omgeving zijn mensen voor Dorcas actief.

Zo staat er bij de boerderij van de fam. Van der Berg aan de Keenenburgweg 59-61, Schipluiden een blauwe Dorcas container. Daar kunt u de kleding in deponeren. Tevens is er een Dorcas depot aan de Lierweg 53 in de Lier en in Naaldwijk kunt u van woensdag t/m zaterdag terecht in de Dorcas winkel in de Prins Hendrikstraat 16.

Collecte Kerkrentmeesters: Eigen werk

5 november 2023