Hemelvaartsdag, ds. B. Schoone uit Poeldijk

Deze dienst wordt gehouden in De Rijstuin vanwege een lange afsluiting van de provinciale weg N223.

Er is daarom geen streaming.

Collecte Diaconie: Leprazending

Uit je dorp weggestuurd worden om op een afgelegen plek te moeten wonen. In de Bijbel lezen we dat dit het lot was van leprapatiënten (melaatsen). Helaas gaat dat vandaag de dag vaak niet anders. Lepra eist nog honderdduizenden slachtoffers per jaar die bijna allemaal te maken krijgen met uitsluiting. Leprazending, onderdeel van The Leprosy Mission, werkt in 33 landen. Leprazending financiert de volgende projecten: hulpmiddelen in Tjsaad, hersteloperaties in India, wederopbouw in Nepal na een aardbeving, gehandicapten in Myanmar, het maken van zelfredzaamheid in Congo, het opheffen van isolatie in Bangladesh en hulp aan leprapatiënten in Ethiopië om in eigen onderhoud te voorzien. Omdat elke dag opnieuw vijftig kinderen te horen krijgen: ‘jij hebt lepra’ is het belangrijk om dit werk te steunen en leprapatiënten op te weg helpen naar een gezond, hersteld en volwaardig leven.

Collecte Kerkrentmeesters: PKN: Missionair werk

In heel Nederland ondersteunt de Protestantse Kerk nieuwe kerkplekken. Want hoewel er steeds minder mensen naar de kerk gaan, betekent dat niet dat er geen behoefte is aan zingeving. Kerken spelen hierop in met pioniersplekken: nieuwe vormen van kerk-zijn waar het evangelie op een eigentijdse manier gedeeld wordt.

Bij pioniersplek ‘Zin op school’ in Waalwijk gaan kinderen op de basisschool én hun ouders op zoek naar zingeving vanuit het Evangelie. In kliederklassen en andere activiteiten komen allerlei levensvragen aan de orde.

Met uw bijdrage aan de collecte ondersteunt de Protestantse Kerk missionaire activiteiten in het hele land. Geef in de collecte of maak uw bijdrage over op NL10 ABNA 0444 444 777 t.n.v. Protestantse Kerk o.v.v. Missionair Werk mei

18 mei 2023

De Rijstuin