Ds. C.M. Schreuder uit Maassluis

Tijdens deze dienst willen we samen met de kinderen van de kindernevendienst een Palmpasenviering houden. Deze kinderviering wordt gehouden in de voormalige kosterswoning in ’t Woudt. Tijdens deze viering zullen de kinderen een Palmpasentak maken. Deze ochtend begint om 10.00 uur (inloop vanaf 09.45 uur). In verband met de inkopen is het belangrijk dat u via kindernevendienst@woudtsekerk.nl doorgeeft wanneer uw kind(eren) 10 april aanwezig is/zijn. Het resultaat van de Palmpasentakken laten we 10 april graag nog aan het einde van de kerkdienst in de Woudtse kerk aan iedereen zien.

Collecte Diaconie: Open Doors: Op de bres voor vervolgde christenen

Hoe is het om Jezus te volgen in de 50 gevaarlijkste landen voor christenen? Open Doors onderzoekt jaarlijks waar vervolging van christenen plaatsvindt en op wat voor manier dit gebeurt. De Ranglijst Christenvervolging laat zien in welke landen christenen het zwaarst worden vervolgd om hun geloof. Voor het eerst sinds jaren staat Afghanistan op de eerste plaats in de Ranglijst Christenvervolging. Het afgelopen jaar rukten de taliban op, de hoofdstad werd veroverd en veel inwoners ontvluchtten het land. Vrijheden voor Afghanen zijn verder ingeperkt. Voor christenen was er voor de komst van de taliban al geen enkele vorm van vrijheid. Naast vervolging door de overheid, vormen nu ook radicaalislamitische groeperingen een extreme bedreiging. Het is onmogelijk om openlijk als christen te leven in Afghanistan. Na de machtsovername van de taliban is het nog gevaarlijker voor christenen; streng islamitische regels worden ingevoerd en gehandhaafd. Christelijke bekeerlingen hebben geen andere keuze dan te gehoorzamen en een dubbelleven te leiden. Open Doors steunt christenen die om hun geloof worden vervolgd of verdrukt. Open Doors brengt Bijbels en christelijke lectuur naar landen die daarvoor gesloten zijn. Daarnaast geeft Open Doors training en verleent de organisatie praktische hulp, zoals traumazorg en noodhulp. We bevelen deze collecte van harte bij u aan. Doneren kan ook via IBAN NL08 INGB 0000 007733 t.n.v. Stichting Open Doors in Ermelo.

Collecte Kerkrentmeesters: PKN JOP PaasChallenge

Elk jaar doen meer dan zesduizend jongeren in de week voor Pasen mee met de PaasChallenge. Met dit spel, dat gemaakt is door Jong Protestant, de jeugdwerkorganisatie van de Protestantse Kerk, leren de jongeren de karakters uit het paasverhaal kennen. Door middel van allerlei opdrachten leven ze zich in in bijvoorbeeld Petrus, Judas en Maria en wordt hun de vraag gesteld welke keuzes zij zouden maken in de situatie van toen. Jongeren ervaren de PaasChallenge als ontdekkend en verrijkend. In de PaasChallenge ‘Alles komt goed?!’ ontdekken tieners en jongeren de boodschap van Jezus. Je ontdekt wat hij dacht en hoe hij reageerde op overheersers en het egoïsme dat hij om zich heen zag. De deelnemers ontdekken de betekenis van Jezus’ dood en opstanding en denken na over het einde van het kwaad en duisternis.

10 april 2022