Ds. Barbara Lamain

In deze dienst is er geïntegreerde Kindernevendienst. We lezen verder in Johannes: Johannes 19: 16b-30. Over de Koning van de Joden die aan het kruis hangt..

We hopen weer met veel kinderen en volwassenen bij elkaar te zijn!

Collecte Diaconie: Kerk in Actie: Werelddiaconaat Moldavië – 40 dagentijd

Door hoge werkloosheid en armoede in Moldavië, werkt ongeveer een kwart van de bevolking in het buitenland. Ouderen én kinderen blijven dikwijls alleen achter, er is niemand die voor ze zorgt. Alleenstaande ouderen worden hard getroffen door de economische crisis, kunnen niet in hun eigen levensonderhoud voorzien en kinderen groeien op zonder of met weinig ouderlijk toezicht.

Bij het dagcentrum van de christelijke organisatie Bethania ontvangen kwetsbare kinderen hulp bij het maken van hun huiswerk, een maaltijd en krijgen ze psychosociale hulp aangeboden. Ook is er een tienerclub en worden er in de schoolvakantie zomerdagkampen georganiseerd. Door middel van educatie en recreatief bezig zijn, wil Bethania voorkomen dat de emotionele, fysieke en sociale groei van kinderen in gevaar wordt gebracht. Er zijn dagelijkse sport- en buitenactiviteiten en elke maand worden de verjaardagen van de kinderen gevierd.

Veel ouderen hebben slechts een klein pensioen waar ze onmogelijk van kunnen rondkomen. De overheid biedt hen geen ondersteuning en familie is er niet of probeert te overleven in het buitenland. Hierdoor raken veel ouderen ondervoed, zijn medicijnen onbetaalbaar en kunne ze hun gas- en lichtrekening niet betalen, waardoor ze ’s winters in de vrieskou zitten.

Bethania voorziet vanuit haar dagcentrum de meest kwetsbare ouderen in de dorpen Tintareni en Bulboaca van thuiszorg en een warme maaltijd.

U kunt dit werk steunen door uw bijdrage over te maken op rekening NL89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie te Utrecht, o.v.v. ‘Opvang Moldavië’ of doneer online. Hartelijk dank!

Collecte Kerkrentmeesters: Eigen werk

3 april 2022