Oecumenische bezinningsviering

De voorgangers zullen zijn: dhr. Ad van Luijn (stagiar) en ds. Barbara Lamain. Muzikale medewerking wordt verleend door Sonja Nowee en het dameskoor “Con Amore”.

Ter voorbereiding op Pasen willen wij ons in de Stille week bezinnen op wat het lijden van Jezus voor ons betekent. Om onze schulden heeft Hij geleden en de zware last gedragen. Als wij dit overdenken, past ons grote dankbaarheid en kunnen wij daar alleen maar stil van worden. Van harte uitgenodigd namens de oecumenische stuurgroep.

Er is de mogelijkheid van 30 mensen in de kerk, vanuit beide geloofsgemeenschappen samen. Aanmelden voor de dienst kan bij de eigen geloofsgemeenschap; voor onze gemeente kan dat tot vrijdag 26 maart om 20.00 uur via reserveren@woudtsekerk.nl.

We lezen Jesaja 42: 1-7 en Johannes 12: 1-11. Jezus is in het huis van Lazarus: daar houdt men een maaltijd van ter ere van Jezus. Martha bedient en Lazarus neemt deel aan de maaltijd. Maria doet iets anders. ‘Maria nam een kruikje kostbare, zuivere nardusolie, zalfde de voeten van Jezus en droogde ze af met haar haar. De geur van de olie trok door het hele huis’ (Joh. 12: 3). Jezus legt uit wat dit betekent: ‘Ze doet dit voor de dag van mijn begrafenis’ (Joh. 12: 7).

29 maart 2021

Sint Antonius en Corneliuskerk