Ds. Barbara Lamain (Heilige Doop)

In deze dienst zal Anele gedoopt worden. We lezen onder andere Psalm 139, de psalm over het wonder van ons bestaan. In de Bijbel staat dat wij als gelovigen geadopteerd zijn door God, en door adoptie Zijn kinderen geworden zijn. Daar lezen we ook over en dat vieren we in de doop van Anele. En zijn doop is ook weer een herinnering aan onze doop en dat God ons ook tot kinderen heeft aangenomen. We zien uit naar deze feestelijke dienst!

Collecte Diaconie: Stichting ORA Zending en hulpverlening

Stichting ORA ondersteunt wereldwijd mensen in nood met geestelijke, sociale, materiële en praktische hulp, met als kerntaak hulp aan gezinnen in Oost-Europa, Azië en Afrika. Samen met zendelingen, hulpverleners en lokale kerken zetten ze zich gedreven door de liefde van Christus in om gezinnen bij elkaar te houden. Deze zijn uitstekend op de hoogte van de plaatselijke situatie, de plaatselijke problemen en gevoeligheden in de cultuur van het gebied. De landen waar ORA actief hulp verleent, ondervinden op allerlei manieren ook de gevolgen van de Corona. De medewerkers, zowel hier in Nederland als in de projectlanden, proberen het werk zoveel mogelijk door te laten gaan. Ze willen er zijn voor de allerarmsten. Zij hebben de hulp en aandacht nu nog meer nodig!

Collecte Kerkrentmeesters: Kerk en Israël verbonden door gesprek en ontmoeting

Voor de Protestantse Kerk is de relatie met het volk Israël deel van de eigen identiteit. Daarom bezinnen we ons op de Joodse wortels van het christelijke geloof, trekken we lessen uit de joods-christelijke traditie en bestrijden we antisemitisme. Kernwoorden in de relatie tussen Israël en de kerk zijn gesprek en ontmoeting, zowel binnen de gemeenten als naar buiten toe. De Protestantse Kerk geeft hier vorm aan door onder andere te investeren in de relatie met de Joodse gemeenschap, bijvoorbeeld met gezamenlijke projecten.

3 oktober 2021