Ds. E. Agterhuis uit Heinenoord

Live luisteren  |  Terugluisteren

Een kerkdienst bezoeken

We willen iedereen uitnodigen te reserveren via reserveren@woudtsekerk.nl. Dit kan iedere week tot vrijdagavond 20.00 uur. Je hoort dan via de mail op zaterdag of er inderdaad een plekje beschikbaar is in de kerk. Heb je geen mail dan mag je bellen met onze koster: 06-21676343. Je hoort dan ook telefonisch of er een plekje beschikbaar is.

Voorganger is dominee E. Agterhuis uit Heinenoord.

Er is een digitale collecte voor de hieronder genoemde doelen.

Kinderevendienst

Hallo jongens en meiden,

Het verhaal van vandaag gaat over een gouden kalf. Een beeld dat de Israëlieten maakten om God te aanbidden. Karin vertelde het al; dat vond God niet fijn.

In het volgende filmpje wordt het verhaal nog eens verteld, met tekeningen. Kijk hier maar.

Bij de verwerkingen vinden jullie een ingewikkelde kleurplaat. Bij de uitleg staat hoe je deze kunt inkleuren en komt er iets tevoorschijn. Als je de materialen in huis hebt kun je ook het gouden kalf namaken. En voor de kinderen die hun hersens willen laten kraken is er een puzzelblad. Klik hier voor de verwerking.

Een leuk lied voor bij deze dienst is ‘Heer, u kent mij als geen ander’

Een hele fijne zondag gewenst,
Groetjes van de leiding van de kindernevendienst

Collecte Diaconie: Kerk In Actie

Colombia: Opvang en hulp voor ontheemden

Ongeveer vier miljoen Colombianen zijn in eigen land op de vlucht voor geweld. Velen belanden in de sloppenwijken van Bogotá. Met hulp van de organisatie Mencoldes proberen zij een nieuw bestaan op te bouwen. Ook ontvangen zij psychologische hulp voor het verwerken van hun trauma’s. Enkele jaren geleden werden in Colombia vredesakkoorden getekend tussen de regering en haar grootste tegenstander de FARC. Toch is er in grote delen van het land nog geen sprake van vrede. Een kleine rebellengroep en ook para-militairen gaan onverminderd door met het (gewapend) intimideren van de bevolking. Hierdoor worden nog steeds mensen uit hun woonplaats of van hun land verjaagd. Zij trekken naar de stad, waar zij in de arme volkswijken belanden. Mencoldes geeft materiële en psychosociale hulp aan ongeveer dertig tot veertig nieuwe gezinnen per maand en helpt vluchtelingen om een bedrijfje te beginnen als naaister, bouwvakker of monteur. Ook behartigt Mencoldes de belangen van de ontheemden bij de overheid en zet zich in voor de terugkeer van de ontheemden naar hun eigen land en woonplaats. Kerk in Actie lobbyt bij de Nederlandse en Colombiaanse regering en internationale (vluchtelingen)organisaties voor meer aandacht voor de ontheemden van Bogotá.

Collecte Kerkrentmeesters: Instandhouding eigen kerkdiensten en gebouwen

21 juni 2020