Ds. Barbara Lamain

Live luisteren  |  Terugluisteren

Deze verkorte dienst wordt uitgezonden vanuit de Woudtse kerk en is via internet te beluisteren én bekijken. Dat zowel live als achteraf. Het bezoeken van de kerkdienst in de Woudtse kerk is helaas niet mogelijk. Bij de diensten is steeds een beperkt aantal mensen aanwezig: de dominee, koster, organist, twee ambtsdragers en iemand voor de technische ondersteuning van beeld en geluid.

Voorganger is dominee Barbara Lamain.

We lezen uit Exodus 19: over Mozes die de berg Sinaï opgaat om God te ontmoeten. Overal blijkt uit: De HEER is een heilig God. Aanvangstekst is: God zegt: ‘Een koninkrijk van priesters zul je zijn, een heilig volk’ (Exodus 19: 6).

Er is een digitale collecte voor onderstaande doelen.

Kindernevendienst

Tijdens de dienst wordt er een filmpje van de kindernevendienst getoond. Dat wil zeggen: het begin ervan. De kinderen kunnen het filmpje zelf af kijken. Daarna kunnen ze verder met de verwerking.

Collecte Diaconie: Leprazending

Leprazending is een internationale christelijke organisatie tegen lepra, met aandacht en liefde voor de individuele patiënt. Zij willen leprapatiënten medisch, sociaal en geestelijk bijstaan en streven ernaar om Gods liefde zichtbaar en tastbaar te maken voor mensen die zich verstoten voelen. Leprazending gaat verder dan medische zorg. Zij willen leprapatiënten een nieuw leven bieden, een nieuw geluk. Dat doen ze door bijvoorbeeld opleidingen te verzorgen en microkredieten te verstrekken. De hulp richt zoveel mogelijk op de behoeften van de individuele patiënten. Leprazending heeft ruim tweeduizend nationale en internationale veldwerkers en werkt nauw samen met gemeenschappen, kerken, plaatselijke overheden en andere ontwikkelingsorganisaties.

Collecte Jeugdwerk – Jong en oud leren van elkaar

Iedere twee weken komen acht jongeren van #DurfteOrganiseren in Zwartsluis bij elkaar. Ze zijn heel druk met het organiseren van een bezoek aan een kindertehuis in Polen. Alles regelen ze zelf: een begroting, tickets, vervoer op locatie, het inzamelen van geld en een programma met activiteiten voor de kinderen. Naast #DurfteOrganiseren zijn er nog twee groepen actief: #DurfteKlussen, die mensen binnen en buiten de kerk helpt met allerlei klusjes, en #DurfteTechnisch, die de beamer en het geluid in de kerk leert bedienen. #Durfte is een activiteit waar tieners, jongeren en volwassenen samen aan de slag gaan en iets doen waar ze een passie voor hebben. Ze ontdekken met elkaar hoe ze hun talenten kunnen inzetten voor de gemeente, hoe ze kunnen leren van andere generaties en van de Bijbel. Steun het werk van Jong Protestant en geef in de collecte. Van harte aanbevolen! U kunt uw bijdrage overmaken op NL 52 ABNA 041 41 41 415 t.n.v. Jeugdwerk Protestantse Kerk.

Meer informatie op jop.nl/durfte. Helpt u mee om deze collecte tot een succes te maken? Hartelijk dank!

10 mei 2020